FRÅGA FREJA Ställ din juridiska fråga här. Kostnadsfritt svar inom 48h

Hur fungerar det att vara kund på Freja?

Vi på Freja Partner kallar oss framtidens juristbyrå. Vi erbjuder juridik på ett sätt som vi tror är framtiden, genom en smart paketering som gör det kostnadseffektivt för dig som kund. Utöver juridiken adderar vi ett mervärde och erbjuder tjänster som underlättar vardagen för företagare. Vårt motto är att göra juridik lättillgänglig för alla.

Vår digitaliseringsresa som du kunnat läsa om på vår blogg hjälper oss att leva upp till vårt motto, och kunna vara framtidens juristbyrå även i framtiden. Men hjälp av digitala verktyg kan även du som kund enkelt ha insyn i vårt arbete och följa dina processer.

 

Juridiken ska vara tillgänglig men det ska också vara enkelt att vara kund till oss på Freja. Vi är noga med att du känner dig trygg och har en förståelse för hur vårt arbete kring dina ärende går till. Vi gör alltid vårt bästa för att vara tydliga och inte krångla till det.

 

Att vara medlem hos oss innebär att juridisk rådgivning aldrig är längre bort än ett telefonsamtal. Det innebär också att du får tillgång till värdefulla tjänster som bland annat kreditupplysningar, inkassohantering och digital avtalssignering. Vårt mål är att arbeta proaktivt med de juridiska aspekterna av ditt företagande. Det innebär bland annat granskning och upprättning av interna avtal såsom aktieägaravtal och anställningsavtal, men även hjälp med tolkningar av externa avtal gentemot exempelvis kunder, leverantörer och samarbetspartners. Detta givetvis för att du ska undvika tvister och ekonomiska förluster så långt det går.

 

Välkommen

Det första som händer när du blir kund hos oss är att vår kundvårdsavdelning sätter upp ditt användarkonto i vår kundportal. Du får en genomgång av våra tjänster av till exempel Kim på kundvårdsavdelningen som visar hur du kommer åt och hanterar allting smidigt i portalen. Du är sedan redo att utnyttja de smarta tjänsterna såsom kreditupplysningar och digital avtalssignering.

 

Jurist inom 48 timmar

När det sedan dyker upp en situation i ditt företagande där du behöver juridisk rådgivning eller hjälp är det bara att lyfta luren till oss på Freja. Du anmäler ditt ärende till oss och blir uppringd av en jurist inom 48 timmar. Du och juristen har ett första rådgivande samtal kring det du behöver hjälp med och vägleder dig i dina funderingar kring rättigheter och skyldigheter. Alla våra rådgivningssamtal är kostnadsfria och ingår i ditt medlemskap.

 

Juridisk hjälp

Om du efter första samtalet behöver mer hjälp kommer du att kopplas ihop med den jurist som vi anser är rätt för just ditt område, och du får information om hur processen kommer att se ut framåt.

Din jurist hjälper dig med ditt ärende som kan handla om allt från avtalshantering till tvistemål. Det är i dessa ärenden som vi nyttjar de timmar som ingår i ditt medlemskap. Under tiden har du direktkontakt med din jurist och får löpande information och uppföljning om hur ditt ärende går.

 

Ärendeavslut

När ärendet är avslutat går du och din jurist tillsammans igenom utfallet.

 

Uppföljning

Efter avslutat ärende tar vår kundvårdsavdelning vid och följer upp så att du är nöjd med oss på Freja Partner och med den hjälpen som du fått.

Självklart kan du när som helst ringa till din regionansvariga kontaktperson om det är något som du undrar över!

 

Kategorier
Tjänster
Författare

Freja Partner


Freja Partner - framtidens juristbyrå