FRÅGA FREJA Ställ din juridiska fråga här. Kostnadsfritt svar inom 48h

Vad gör Kim på kundvårdsavdelningen?

Vi på Freja Partner är ett stort team av människor med olika kompetenser. Kim Hammar är en av dem som arbetar på kundvård och vi frågade honom om hans roll på Freja Partner. Vi fick också reda på varför det är så bra att som juristbyrå ha en kundvårdsavdelning.

Hej Kim, berätta vad ni gör på Freja Partners kundvårdsavdelning!

– Vi på kundvård arbetar med att avlasta juristerna och finns också här för kunderna som alltid kan lyfta luren och fråga oss om hjälp. Vi arbetar nära juristerna för att vara en service för både jurister och kunder. Kundvårdsavdelningen sköter administration och mötesbokning runt det juridiska arbetet vilket kortar ner processerna som gör att kunder får snabbare återkoppling och uppföljning. En av vår viktigaste uppgift är även att följa upp arbetet så att vi säkerställer att kunden är nöjd.

 

Var är det roligaste med ditt arbete?

– Det roligaste är att kunna hjälpa till och se att hjälpen faktiskt gör stor nytta. De som fått hjälp av oss på Freja Partner är väldigt tacksamma och att följa upp ärenden är alltid roligt eftersom vi får mycket positiv respons. Vi får i dessa tillfällen även bra feedback på vad vi kan förbättra vilket är viktigt för vår fortsatta utveckling.

 

Hur kan era uppdrag på kundvårdsavdelningen till exempel se ut?

– Det är till oss som nya ärende kommer in. Då bokar vi ett möte mellan kunden och den jurist som vi anser passa bäst för det aktuella ärendet. Vi ger kunden information om processen så att de vet hur allt fungerar och hur arbetet kommer gå tillväga. Samtidigt samlar vi in allt material som juristerna behöver och uppdaterar dem om nuläget. Detta sparar mycket tid både för kunderna och juristerna. Självklart handlar det emellanåt om sekretess och i dessa fall hanterar juristen det administrativa på egen hand.

 

När man är medlem hos Freja Partner ingår verktygen kreditupplysning och inkasso. Jag hjälper nya kunder att komma igång och introducerar vår smidiga portal där man samlar alla sina ärenden. Via ett telefonmöte guidar jag kunden genom funktionerna och kan till exempel hjälpa till att lägga upp deras första ärende i portalen, eller att genomföra en kreditupplysning.

 

Varför är det så bra med en juristbyrå med kundvårdsavdelning?

– Dels är det skönt för juristerna att ha någon som stöttar dem i deras arbete, det är även bra att ha en kontrollfunktion som ser till så att kunderna är nöjda med vår hjälp. Eftersom kundvård samlar allt material kan juristerna komma väl förberedda till möten och fokusera på juridiken, och det gör att även kunderna sparar tid.

Kategorier
Medarbetare
Författare

Freja Partner


Freja Partner - framtidens juristbyrå