FRÅGA FREJA Ställ din juridiska fråga här. Kostnadsfritt svar inom 48h

Så här funkar vår kundportal

Freja Partners mål har alltid varit att underlätta för företagare genom att erbjuda juridisk hjälp på ett enklare sätt. Som vi skrivit om tidigare är vi stolta över att erbjuda fler digitala tjänster som underlättar vardagen. Dessa tjänster ingår i alla våra paket och vi tycker självklart att du som medlem ska utnyttja dessa. För att göra det riktigt enkelt för dig har vi samlat alla våra tjänster i en användarvänlig kundportal. Här förklarar vi hur kundportalen fungerar, och vill du läsa mer i användarmanualen finns den här.

När du blir medlem hos oss får du inloggningsuppgifter till portalen, och du kommer även att få ett samtal från någon av våra kunniga medarbetare som demonstrerar hur portalen fungerar. När du loggar in i kundportalen ser du en meny till vänster med samtliga tjänster som ingår i ditt paket. Hur du utnyttjar dessa tjänster i portalen har vi kort beskrivit nedan.

 

 

Kreditupplysningar – Genom ett samarbete med Bisnode kan vi erbjuda våra medlemmar ett kreditupplysningsverktyg som är snabbt och enkelt, som du hanterar direkt i vår portal. Det kostar inget extra och hur många kreditupplysningar som ingår beror på ditt paket.

 

  • Logga in i portalen.
  • Du får en verifieringskod till din mobil som du skriver in.
  • Du genomför kreditupplysningen direkt i systemet.

 

Digital avtalssignering – För att det ska vara enklare för dig att förankra affärer och uppdrag med tydliga avtal erbjuder vi digital avtalssignering i samarbete med Verified. Din kund signerar ditt avtal med Mobilt Bank-ID eller annan vald verifikation.

 

  • Logga in i portalen och klicka på digital avtalssignering.
  • Logga in i Verifieds system med de inloggningsuppgifter du fått.
  • Följ dessa steg; ladda upp dokument, fyll i kunds uppgifter, välj signeringsmetod, granska och sätt eventuell deadline, klar för att skickas.

 

Inkassohantering – Vi samarbetar med Ansvar Finans & Inkasso för att erbjuda en inkassolösning som är både personlig, effektiv och transparent. Vi hanterar hela flödet och du följer det enkelt i vår portal.

 

  • Logga in i portalen och klicka på inkasso.
  • Kontrollera att dina uppgifter stämmer
  • Välj första åtgärd – påminnelse eller inkassokrav
  • Fyll i gäldenärsuppgifter
  • Fyll i skuldposter och fakturadatum. Under “fler detaljer” ändrar du eventuellt dröjsmålsräntan, annars regleras den utefter Riksbankens referensränta.
  • Ladda upp originalfaktura och fyll i ytterligare beskrivning.
  • Registrera ärendet.

 

Hela användarmanualen för kundportalen hittar du här. Du kan alltid ringa till oss om det är något du undrar över, eller om du vill ha hjälp att komma igång med portalen.

Kategorier
Tjänster
Författare

Freja Partner


Freja Partner - framtidens juristbyrå