Leadpilot

Kundcase

Det jag alltid uppskattat med Freja är att kompetensen är så lättillgänglig. Vi har fått hjälp med allt från kundavtal, allmänna villkor, arbetsrätt, GDPR-frågor och personuppgitsbiträdesavtal - alltid med hög flexibilitet.

Felix Kollin

Vi tog oss en pratstund med Felix Kollin, CEO på det Stockholmsbaserade företaget Leadpilot som varit en dubbelsidig partner till Freja Partner under flera år.

Berätta gärna lite mer om LeadPilot?

LeadPilot är ett SaaS-bolag som hjälper företag att förbättra försäljningsprocessen genom att automatisera de första delarna i nykundsbearbetningen. Vår smarta plattform hittar rätt bolag att kontakta, rätt beslutsfattare, samt kontaktar dem automatiskt över e-post med ett smart och personligt flöde. Något vi värdesätter högt är enkelhet, vilket gjort att vi lagt all artificiell intelligens och komplicerade delar under huven, så att man inte behöver tänka på det men ändå ta del av allt det tillför.

 

Vilka utmaningar ställs ni inför?

Jag tror att vi delar väldigt många utmaningar med liknande snabbväxande bolag, du behöver hela tiden ligga steget framåt när det kommer till resurser och processer för att inte växa ur skorna. En viktig del i det är att hitta bra samarbeten så att man kan fortsätta lägga krut på kärnverksamhet utan att någon del blir lidande.

 

På vilket sätt har Freja Partner hjälpt er?

Det jag alltid uppskattat med Freja är att kompetensen är så lättillgänglig. Vi har fått hjälp med allt från kundavtal, allmänna villkor, arbetsrätt, GDPR-frågor och personuppgitsbiträdesavtal – alltid med hög flexibilitet. Samarbetet har alltid fungerat friktionsfritt och professionellt och har passat som handen i handsken för att möta våra utmaningar.

Frejas tjänster har också gjort att man kan känna sig trygg i att det legala stämmer, vilket för mig är en självklarhet om man vill visa professionalism mot sina kunder och samarbetspartners. Eftersom vår produkt behandlar personuppgifter är det dessutom viktigt att ständigt se till att den uppfyller alla krav och fortsätter göra det i framtiden, något som Freja möjliggör.

 

Hur ser ni på året som ligger framför oss?

Med ett par hungriga ögon! Vi fortsätter växa på alla möjliga vis. Expansionen fortsätter i en rasande fart och detta år kommer fokus framförallt läggas på en internationell expansion. Vi har anställt vår första irländare och nu även öppnat upp ett kontor i Dublin.

Vi kommer även fortsätta förbättra produkten som sedan start och än idag utvecklas med fokus på det som gör vardagen enklare för våra kunder. Inte bara som produkt, utan även i form av vårt populära Customer Success-team som alltid stöttar och utmanar våra kunder.

Självklart ser vi även fram emot ett utökat samarbete med Freja Partner 🙂

 

 

Vill ni veta mer om Leadpilot? Besök deras hemsida här:  www.leadpilot.com 

Stäng fönster

Ett gott kreditbetyg är ett bevis på att verksamheten är välskött, och därmed en trygghetsfaktor för samarbetspartners och kunder.

Läs mer om kreditvärdighet
Stäng fönster

Dagens Industris Gasellundersökning rankar Sveriges mest framgångsrika företag. Undersökningen bygger på företagets fyra senaste årsredovisningar. Mindre än 1 procent av Sveriges aktiebolag uppfyller kraven för att få kallas Gasellföretag. Freja Partner är ett av dem.

Läs mer på Di Gasell