Storköksidé

Kundcase

Vi kommer ändra våra rutiner för att minska risken för missförstånd efter denna föreläsning.

Ulf Andersson

Storköksidé i Halmstad AB har varit klienter hos Freja Partner i cirka ett år och nyligen höll vår jurist Erik Folke en utbildning hos dem kring det i branschen ständigt aktuella ämnet ÄTA-arbeten. Vi passade på att ställa några frågor till Ulf Andersson på Storköksidé om vad han tyckte om utbildningen och få hans syn på hantering av ÄTA-arbeten.

Vad tyckte ni om föreläsningen som helhet?

Ett bra och lagom komprimerat seminarium om ÄTA-hanteringen. Erik känns väldigt kompetent och har en pedagogisk förmåga att bl.a genom exempel belysa olika aspekter.

Vilka är de viktigaste aspekterna som ni specifikt tar med er från föreläsningen?

Hur viktigt det är att dokumentera händelseförloppet kring en ÄTA och att den bekräftas av behörig beställare.

Hur ser du på kunskapen kring ÄTA-hantering i branschen generellt?

Min uppfattning är att beställaren inte är tillräckligt tydlig i kommunikationen om hur ÄTA skall hanteras och vem som har mandat. Kanske har platschefer och liknande bristande kompetens i ämnet. Vi kommer ändra våra rutiner för att minska risken för missförstånd efter denna föreläsning.

Stäng fönster

Ett gott kreditbetyg är ett bevis på att verksamheten är välskött, och därmed en trygghetsfaktor för samarbetspartners och kunder.

Läs mer om kreditvärdighet
Stäng fönster

Dagens Industris Gasellundersökning rankar Sveriges mest framgångsrika företag. Undersökningen bygger på företagets fyra senaste årsredovisningar. Mindre än 1 procent av Sveriges aktiebolag uppfyller kraven för att få kallas Gasellföretag. Freja Partner är ett av dem.

Läs mer på Di Gasell
Stäng fönster

Dagens Industris Gasellundersökning rankar Sveriges mest framgångsrika företag. Undersökningen bygger på företagets fyra senaste årsredovisningar. Mindre än 1 procent av Sveriges aktiebolag uppfyller kraven för att få kallas Gasellföretag. Freja Partner är ett av dem.

Läs mer på DI Gasell