The Generation Webbyrå, Stockholm
Kundcase
Freja kom med justeringar så att våra villkor och avtal blev juridiskt hållbara.
Robert Hallgren
Berätta kort om ert företag och vad ni arbetar med.
Generation är en webbyrå med kontor i Stockholm och i Åre och vi arbetar inom två områden, webbproduktion och grafisk design. Våra kunder är större företag och organisationer, allt från banker till stora entreprenadbolag. Vi har valt att nischa vår verksamhet till varumärkesbyggande webbplatser, och all vår webbproduktion sker i wordpress. Det grafiska arbetet innebär logotyper, typografi, färgscheman och mycket mer.
Hur kom ni i kontakt med Freja Partner och varför valde ni att bli kund?
Det var via nätverket Business Event Network som finns i både Stockholm, Göteborg och Malmö som vi lärde känna gänget på Freja. Jag gillar deras affärsmodell, att man har en budget med ett visst antal juristtimmar gör att kostnaden för juridik inte skenar iväg. Generation har funnits i 3,5 år nu och som nystartat bolag har man en begränsad ekonomi och man kan inte alltid gå till en advokatbyrå. Vi har varit kund till Freja i två år nu, och varje år har vi nyttjat hela vår budget.
På vilket sätt har Freja Partner hjälpt er?
Vi har skickat ner våra kundavtal, allmänna villkor, mallar för anställningsavtal, partneravtal, sekretessavtal och leverantörsavtal. Freja kom med justeringar så att våra villkor och avtal blev juridiskt hållbara. Vi arbetar med många olika branscher så det är mycket vi måste tänka på, särskilt när webben är affärskritisk. När vi till exempel får i uppdrag att göra om ett varumärke och skapa en ny profil är arbetet ofta konfidentiellt. Det är viktigt att vi har korrekta sekretessavtal och visar en professionallitet mot våra kunder.
Freja har också hjälpt oss mycket med arbetet kring GDPR. De gjorde ett personuppgiftsbiträdesavtal som vi gick ut med till våra kunder redan i januari i år. Vi var tidigt ute och hjälpte även våra kunder i deras arbete, samtidigt fick vi nya kunder genom att vi tidigt hade koll på GDPR. Våra serverlösningar hanterar personuppgifter och det är viktigt att vi har koll på att uppgifter hanteras rätt i alla led.
Hur har er upplevelse av att vara kund till Freja Partner varit?
Freja Partner har varit väldigt proaktiva och uppmärksammat oss på sådant som vi själva inte tänkt på. De har varit duktiga på att se sådant som kan bli kritiskt i framtiden. Jag har också uppskattat all den återkoppling vi fått. Man har hela tiden koll på vad som händer och vi har en mycket bra dialog, det fysiska avståndet mellan oss har inte påverkat utan allt fungerar mycket bra.